כיצד לצלם בתנאי תאורה חלשים?

עבור אנשים רבים, צילום תחת תנאי תאורה חלשים מהווה בעיה. רבים מאתנו לא יודעים כיצד לצלם תחת תנאי תאורה כאלה. השימוש במבזק אינו פתרון אולטימטיבי מכיוון שהטווח שלו לרוב קצר והשימוש בו משנה את האווירה של התמונה כליל.

על אף שצילום תחת תנאי תאורה חלשים מסובך קצת יותר מצילום רגיל, דווקא צילום תחת תנאי תאורה כאלה יכול להניב תוצאות יפות מאוד. בכל מקרה, אל לנו לפחד לצלם תחת תנאים מסוימים אלא לשאוף להשיג את המיטב תחת התנאים השוררים.

החזיקו את המצלמה בצורה יציבה

תנאי תאורה חלשים מחייבים שימוש במהירויות סגר ארוכות וזה מחייב אתכם להחזיק את המצלמה בצורה יציבה ככל האפשר. ככל שתחזיקו את המצלמה בצורה יציבה יותר, התמונות שלכם תהיינה חדות יותר. באופן כללי רצוי ללמוד את עקרונות האחיזה הנכונה במצלמה על מנת לתרגל החזקה יציבה של המצלמה. על מנת לשפר את יציבות המצלמה, הישענו על קיר, תיק הצילום שלכם, עץ או כל חפץ יציב. כמובן, רצוי להשתמש בחצובה או Monopod , אולם אם אין לכם אפשרות להשתמש באחד מאלו, נסו כאמור להישען על חפץ יציב כלשהו.

אם הנושא שלכם נע במהירות המתינו עד שיעצור

אם אתם מצלמים נושא הנע במהירות, קרוב לודאי שלא תוכלו לצלמו תחת תנאי תאורה חלשים וגם לקלוט אותו בצורה ברורה. השימוש במהירות סגר נמוכה יגרום לנושא להופיע בצורה מטושטשת. בעוד אפקט של נושא מטושטש יכול לפעמים להיות רצוי ואף נאה מאוד לעין, תרצו ודאי גם לקלוט את הנושא בצורה ברורה. על מנת לאפשר זאת, יהיה עליכם להמתין עד אשר הנושא יעצור או יאט את תנועתו. דבר נוסף שכדאי לנסות ואסור לשכוח הוא לנסות לעקוב אחרי הנושא תוך כדי התנועה שלו עם כוונת המצלמה. אם תעשו זאת נכון, תצליחו לקלוט את הנושא בצורה חד למדי ואת הרקע מטושטש. הסוד למעקב נכון אחרי הנושא הוא מהירות מעקב נכונה (לשמור את הנושא באותו מקום במסגרת התמונה תמיד) ולהמשיך את התנועה גם תוך כדי החשיפה.

אם אתם מחוץ לטווח היעיל של מבזק אל תשמשו בו

במקום, נסו להשתמש באור הקיים. תצטרכו להשתמש במהירות סגר איטית וצמצם פתוח ככל האפשר על מנת לקלוט את הנושא ללא תאורת המבזק. שימוש במבזק כאשר הנושא מחוץ לטווח, יגרום לאזורים מוארים בקדמת התמונה ואזורים שחורים ברקע. אתם לא רוצים שזה יקרה לכם. לכן, אם אתם מחוץ לטווח של המבזק, אל תשתמשו בו.

השתמשו בסרט צילום מהיר או ב- ASA גבוה במצלמה שלכם

השימוש בסרט מהיר יותר, יאפשר לכם להשתמש במהירויות סגר גבוהות יותר ויאפשר לכם יותר חופש פעולה בצילום. בהתאם לתנאי האורה מומלץ להשתמש בסרטים מ-400 ASA והלאה. קחו בחשבון כי ככל שמספר ה- ASA גדל כך גם הגרעיניות של סרט הצילום או של התמונה הדיגיטלית גדלים.

הישארו בתוך הטווח של המבזק

אם אתם מצלמים בתנאי תאורה מאוד חלשים ואין לכם דרך אחרת לצלם את התמונה אלא באמצעות שימוש במבזק, דאגו תמיד להיות בטווח של המבזק. בדקו את ספר ההוראות של המצלמה או המבזק על מנת לדעת מהו טווח זה.

לחצו על כפתור המחשף בצורה עדינה וחלקה

לחיצה עדינה מונעת תזוזה של המצלמה ובכך עוזרת לקבל תמונה חדה יותר

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here