הצעדים החיוניים לתמונות חדות יותר

12 ה"דיברות" שלהלן יעזרו לכם לקבל את התמונות החדות ביורת שניתן להשיג עם מצלמות SLR 35 מ"מ. בין אם אתם משתמשים בסרטי שקופיות, נגטיב, שחור-לבן או במצלמה דיגיטלית, הטיפים הבאים ישפרו את חדות התמונות שלכם.

  1. דאגו לבדוק את מצלמתכם במעבדה מקצועית. הדברים שתרצו לבדוק הם אמינות מערכת המיקוד ודיוקה, דיוק מד האור ותקינות הרכיבים הכלליים במצלמה.
  2. השיגו את נתוני ה- SQF (ניתן להשיג מאתרי האינטרנט של יצרני העדשות) של העדשה שלכם והשתדלו לצלם באורכי המוקד והצמצמים, אשר קיבלו את הציון הגבוה ביותר. ודאו את נקיון העדשה לפני החשיפה.
  3. השתמשו בסרטי צילום בעלי רזולוציה גבוהה במיוחד. רוב סרטי הצילום המקצועיים בעלי מספרי ASA של 100 ומטה נכנסים לקטגוריה זו.
  4. צלמו בימים בהירים, בעלי ראות טובה ונטולי רוח. הימנעו מצילום במקומות סגורים בהם מופעלים גנרטורים למיניהם, מזגנים בעלי עוצמה גבוה או כל ציוד הגורם לרעידות. אל תצלמו ליד פסי רכבת או כבישים עמוסים מאוד.
  5. הרבו להשתמש בחצובות חזקות ואמידות. הימנעו מלהרים את המוט המרכזי של החצובה.
  6. מקדו בצורה ידנית בעזרת מסך מיקוד מגדיל מיוחד. אל תשתמשו במיקוד אוטומטי.
  7. נעלו את המראה במצלמה לפני החשיפה.
  8. סגרו את הצמצם בצורה ידנית ותמיד סגרו את הצמצם בכיוון אחד. לדוגמא, תמיד העבירו את הצמצם ממספר נמוך לגבוה או להיפך, אך אל תשלבו את שניהם.
  9. השתמשו בכבל מאריך או שלט רחוק לשם הפעלת כפתור המחשף ולחצו על הכבל המאריך בעדינות.
  10. על מנת לבדוק האם ישנה נקודת מיקוד טובה יותר, בצעו סדרה של חשיפות, כאשר אתם משנים את נקודת המיקוד בכל פעם קצת.
  11. אם אתם מצלמים סרטי נגטיב, אל תפתחו אותם בחנויות ל"המונים". צרו קשר עם המעבדה המקצועית באזורכם, אשר מבצעת פיתוח והדפסה ידניים.
  12. אם אתם מצלמים שחור-לבן, פתחו את סרט הצילום שלכם במפתח המתאים לסרט הצילום שלכם. בכל מקרה השתמשו במפתחים בעלי גרעיניות נמוכה מאוד והקפידו בצורה הדוקה על טמפרטורת המפתח.

מיקוד נעים

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here