כיצד להוציא יותר מתצלומים של אנשים?

תמונות טובות שמופיעים בהם אנשים יכולות להשפיע עלינו בצורה חזקה. לעיתים אנחנו יכולים להזדהות עם הנושא המצולם או להרגיש את מה שהוא מרגיש וזו הסיבה שתמונות של אנשים גם משפיעות עלינו בצורה חזקה ביותר. תמונה מוצלחת הכוללת איזושהי אינטראקציה בין אנשים גורמת לנו, מבלי שנשים לב לכך, לאינטראקציה חזקה עם התמונה ועם המעשים של האנשים בתמונה. בין אם נזדהה עם מעשיהם או לא, התמונה תשפיע עלינו.

כולנו מצלמים תמונות שמופיעים בהם אנשים. אלו יכולים להיות חברים קרובים יותר או פחות, משפחה, אנשים מפורסמים או סתם עוברי אורח אקראיים. כולנו אוהבים לצלם תמונות אלה? אם כך איך ניתן לשפר את התמונות הללו? במאמר הקצר שלפניכם אנחנו נביא כמה טיפים, מבלי להיכנס לפרטים טכניים מדי (בשביל זה יש לנו את בי"ס הספר לצילום), שיכולים לעזור לכם לשפר את תמונותיכם בצורה משמעותית.

תיהנו!

אל תיקחו את עצמכם ברצינות יתרה. תיהנו בזמן שאתם מצלמים ותעבירו מן ההרגשה הזאת לנושא המצולם שלכם. אל תגרמו "סבל" לאנשים המצולמים בכך שאתם "מפסלים" אותם לפני התמונה. תנו להם להיות נינוחים, להרגיש עצמם ותראו שאתם תזכו לתגמול נאה בתמונות שלכם. נסו לצלם את האנשים שבתוך התמונות, במקום המועדף עליהם. אם מקום מסוים משרה עליהם אווירה טובה, אווירה זו תורגש בתמונות. אם יש לכם בדיחה, אל תתביישו לספר אותה.

תהנו בזמן הצילום. האווירה שאתם משרים על הנושא תורגש בתמונות.

התקרבו לנושא שלכם

אל תצלמו מרחוק. יותר קרבה לנושא פירושו יותר אינטראקציה איתו ופירוש הדבר תמונה מוצלחת יותר. גם אם יש לכם עדשות זום חזקות, אל תתפתו לצלם מרחוק. תצלום מקרוב של הנושא המצולם יעניק לתמונות אוירה אחרת לגמרי ופרספקטיבה "פעילה" יותר. שלא נדבר על האקשן! ישנו כלל בצילום האומר שככל שממלאים יותר את מסגרת התמונה עם הנושא המצולם, התמונה טובה יותר. לרוב אני מסכים עם כלל זה. יחד עם זאת, לא תרצו להתקרב יותר מדי לנושא משתי סיבות: אחת, ייתכן והמצלמה שלכם לא יכולה למקד על הנושא ממרחק קצר מאוד לכן בדקו במדריך של המצלמה מה המרחק המינימלי שממנו ניתן לצלם; שתים, לא תרצו לגרום לנושא המצולם שלכם להרגיש לא נוח או "כאילו מצלמים דווקא את הפגמים הקטנים שלו".

התקרבו אל הנושא שלכם. כך תקבלו בתמונות שלכם יותר אקשן.

צלמו תמונות בחשאי

לעיתים, דווקא כשהנושא שלכם אינו מודע להיותו מצולם תקבלו את התוצאה הטובה ביותר. חלק מהאנשים נוטים להפוך לרשמיים אם הם מרגישים בנוכחותה של מצלמה או בנוכחותו של צלם, לכן ייתכן ותרצו לצלם כמה תמונות בחשאי. תמונות שצולמו בלי ידיעת הנושא לרוב כוללות איזשהו חלק מאישיותו וזה דבר מאוד רצוי! שימו לב, אם תתכן התנגדות לצילומים עדיף לבקש רשות מראש על מנת להימנע מעימותים מיותרים. אל תנסו לצלם את הנושא שלכם בכוח.

צילום של אנשים בלי ידיעתם יכול לפעמים להניב תוצאות יפות

השתמשו באור הקיים

אתם אולי תופתעו לדעת, אך תאורה רכה ומפוזרת של יום מעונן הינה אידיאלית לצילומים. בימים כאלה, האור הנופל על הנושא הינו רך, מפוזר ו"מלטף". היטיב Walter Iooss לנסח זאת. הוא אמר "זה כאילו תפסת את כל האור שבעולם לתוך התמונה שלך". מכיוון שהתאורה בימים כאלה רכה, אין צללים מתחת לעיניים, אין אזורים בוהקים מדי, הכל עדין ומאוזן. פעם הבאה, כשהענן מסתיר את השמש, זה הזמן להוציא את המצלמה מהתיק. אם אתם מצלמים בתוך מבנים, השתדלו להשתמש גם שם באור הקיים על מנת לנסות לקלוט יותר מן האווירה של המקום.

שימוש באור קיים במקום תאורה מלאכותית מעניק לתמונות מראה אחר, נעים יותר

הימנעו מאור שמש חזקה

צילום תחת תאורת שמש חזקה יכול לגרום להופעת אזורי צל מתחת לעיניים, ובמקום שנראה את העיניים, נקבל שני חורים שחורים בתוך התמונה. אור חזק גם גורם לנושא שלכם למצמץ ולעוות את פניו בניסיון להתחמק מהאור החזק ואתם לא רוצים לקלוט את זה במצלמה. אם אתם חייבים לצלם תחת תנאי תאורה חזקים, השתמשו במבזק על מנת להוסיף מעט תאורה לתוך אזורי הצל הללו. ההבדל בין שתי התמונות שלמטה, הוא שבתמונה השמאלית השתמשתי במבזק למילוי הצללים ואילו בתמונה הימנית לא.

צילום עם מבזק וללא מבזק

השתמשו ב- Timer

אל תשכחו להופיע בעצמם בכמה מהתמונות. רוב הצלמים שוכחים זאת, ואח"כ צריכים לתת דין וחשבון לחברה, אישה, חברים, ילדים וכו', מדוע הם אף פעם לא מצטלמים. בדקו את מסגור התמונה לפני הצילום, הפעילו את ה- Timer ומקמו את עצמכם בתוך התמונה.

זהו, אנחנו מקווים שבפעם הבאה שתצלמו תמונות עם אנשים, תחשבו על חלק מהדברים שקראתם פה. צילום נעים.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here