כיצד לתקן תמונות הסובלות מתת חשיפה?

כולנו מדי פעם מעונינים לתקן תמונות הסובלות מחשיפה שאינה נכונה. השיטה הבאה, מאפשרת בכמה צעדים פשוטים לתקן תמונות הסובלות מתת חשיפה. מאחר ושיטה זו אינה משתמשת ב- Curves או ב- Levels היא פשוטה מאוד ומתאימה לכל מי שרוצה לתקן את תמונותיו בצורה קלה ונטולת מאמץ.

ראשית עלינו לפתוח את התמונה הסובלת מתת חשיפה. תמונה זו הייתה יכולה להיות טובה יותר אילו הצלם היה משתמש במבזק או בנתוני חשיפה שונים, אולם כעת אנחנו מעונינים לתקן אותה.

תמונה הסובלת מתת חשיפה

אחר כך, אנחנו נשכפל את ה- Layer של התמונה על ידי לחיצה על Ctrl + J (משתמשי Windows ) או על ידי לחיצה על Command + J (משתמשי Mac ). ניתן לשכפל את ה- Layer גם על ידי גרירת ה- Layer עצמו על הסימן שנקרא Create New Layer .

שכפול ה-Layers

כעת, עלינו לשנות את סוג ה- Layer ( Blend Mode ) המשוכפל מ- Normal ל- Screen . במצב זה ה- Layer המשוכפל יהיה בהיר יותר.

שינוי Blend Mode

אם התמונה עדיין אינה משביעת רצון, ניתן להמשיך וללחוץ על Ctrl + J מספר פעמים עד שמגיעים לתוצאה הרצויה. אל תתביישו ותמשיכו ללחוץ עד אשר אתם מגיעים לתוצאה שנראית טובה בעיניכם. ייתכן שבשלב מסוים, אתם לא תהיו מרוצים מרמת הבהירות של התמונה, אך לחיצה נוספת על Ctrl + J תבהיר את התמונה יתר על המידה. במצב כזה כל שעליכם לעשות הוא לשנות את רמת השקיפות ( Opacity ) של ה- Layer האחרון למידה שתשביע את רצונכם.

זהו, כעת התמונה שלנו נראית הרבה יותר טוב.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here