כיצד להלבין שינים ועיניים במהירות ובקלות?

שימו לב! טיפ זה קיים גם בגירסת GIMP אשר נכתבה עבור תוכנת GIMP החופשית להורדה.

זהו טיפ מסוג הטיפים שלא יודעים שצריך לעשות אותם עד שרואים את התוצאה. היום נלמד כיצד אפשר בקלות רבה ובמהירות להלבין את השיניים והעיניים של המצולמים שלנו.

בכל פעם שעולה הצורך להלבין חפץ כלשהו הנטיה הראשונית היא לבחור בצבע הלבן ולצבוע את החלק הבעייתי. פעולה זו כמעט תמיד תגרום לתוצאה לא טבעית שאיננו חפצים בה. היום נראה כיצד כלי ה-Dodge יכול לעזור לנו לפתור את הבעיות שלנו. עוד נראה, כיצד אפשר באמצעות שכפול שכבה ושינוי ה-Blending Mode שלה יכולים גם הם לפתור לנו את הבעיה. כדי להבין טוב יותר את החלק השני של טיפ זה, אני ממליץ לכם לקרוא את הטיפים "כיצד לתקן תמונות שנשטפו על ידי המבזק" ו-"כיצד לתקן תמונות הסובלות מתת חשיפה". גם בטיפ זה כמו בכל הטיפים הקודמים אנחנו נתרכז בכלים הפשוטים ביותר הקיימים בתוכנה כדי לבצע את העבודה

  • קודם כל נפתח את התמונה שלנו. במבט ראשון היא נראית טוב אבל היא תיראה עוד יותר טוב אם נבהיר מעט את השיניים והעיניים של המצולמת שלנו.
  • נתחיל מבחירת הכלי שיעשה עבורנו את העבודה – Dodge. כלי ה-Dodge ו-Burn שואבים את השמות שלהם מעולם ההדפסה האנלוגי ומעבודה בחדר חושך. פעולה של הבהרה סלקטיבית נראית Dodge ואילו הכהיה סלקטיבית נקראית Burn.
  • אם נסתכל בראש העמוד ב-Tool Options Bar נראה משהו הדומה לתמונה הבאה. אנחנו נבחר נתונים כפי שהם מופיעים בתמונה. ייתכן שתרצו לשנות את ה-Exposure לערך קטן מ-50%. אני אישית מעדיף לעבוד עם ערכים קטנים של Exposure בכלים מסוג זה על מנת להגיע לתוצאה הרצויה בצורה הדרגתית מה שנותן בסופו של דבר תוצאה טבעית יותר. אני בחרתי בערך של כ-20% ב-Exposure.
  • כעת נבחר גודל מתאים למברשת שלנו (בהתאם לגודל התמונה ולגודל האזור עליו אנו רוצים לעבוד) ונבהיר את האזורים הרצויים.
  • אחרי שאנחנו מרוצים מהתוצאה, סיימנו עם התמונה. חשוב מאוד להקפיד לא להגזים בהלבנה שכן התוצאה תיראה מאוד לא טבעית ודווקא תפגע בתמונה וברושם הכללי. בואו נראה קודם כל את התמונה המקורית ואחריה את התמונה אחרי התיקון.
  • דרך אחרת להגיע לתוצאה דומה היא לסמן את האזור אותו אנו רוצים להבהיר באמצעות ה-Lasso Tool ועם Feather של כ-3 פיקסלים ולשכפל אותו על ידי הלחיצה על צירוף המקשים Ctrl+J. לאחר השכפול, אנו נשנה את ה-Blending Mode של השכבה המשוכפלת ל-Screen. ייתכן מאוד שפעולה זו תהיה מוגזמת. במקרה כזה, אנו נוריד את ה-Opacity של השכבה שיצרנו ונקבל תוצאה טבעית. כדי ללמוד יותר אודות הפעולות המתוארות בסעיף זה בקרו בטיפים שציינתי אותם לעיל.

זהו, כעת המצולמת שלנו נראית טוב יותר והצילום באופן כללי קיבל קצת יותר "חיים" סיום

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here